Jak cieszyć się ze zgrabnej talii

W obecnych czasach dużo ludzi próbuje wyzbyć się nadwagi. Niektóre kobiety poddają się operacjom plastycznym, stosują drastyczne diety, itd. Jednak zazwyczaj to szkodzi zdrowiu i nie przynosi upragnionych rezultatów. 

Każdy człowiek charakteryzuje się swoją naturalną konstytucją ciała, bo każdy z nas jest przedstawicielem określonego naturalnego typu, który w tym życiu prawie nie można – i nie należy – zmieniać.  Jednak odkładanie się tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha i talii jest bardzo szkodliwe dla zdrowia, szczególnie dla pracy serca, a z punktu widzenia estetycznego jest to  kluczowy czynnik, który psuje figurę i niepotrzebnie postarza człowieka. 

Z punktu widzenia Ajurwedy (medycyny starożytnych Indii) zdrowa i pociągająca kobieta posiada lekko puszyste kształty, czyli jej figura jest lekko zaokrąglona, ale jej talia pozostaje cienka.  Ajurweda również zaznacza, że brak “oponki” u mężczyzny świadczy o jego dobrym zdrowiu. 

Stosując się do poniższych rad można wyzbyć się niepotrzebnego balastu: 

  1. Przestań jeść wieczorami. Jeśli cechuje Cię dobry apetyt i męczy Cię głód, możesz zjeść trochę duszonych warzyw lub orzechów wieczorem, ale nic poza tym. Po 18:00 system trawienny prawie nie działa, większa część spożywanego jedzenia zamienia się w tłuszcz i toksyny. Zwróćcie uwagę na figurę ludzi, którzy często jedzą obfite posiłki późno wieczorem – prawie każdy posiada nadwagę i brzuszek. 

Również nie jest wskazane spożywanie owoców wieczorami, bo owoce o tej porze dnia stają się toksyczne dla organizmu i przyczyniają się do wytwarzania się gazów i procesów brodzenia. Pierwsza połowa dnia jest najlepszym czasem na spożywanie owoców. Najlepszym czasem na spożycie głównego posiłku jest okres pomiędzy 11 i 13.00. Jest to czas, gdy słońce znajduje się w zenicie, a więc nasz układ trawienny działa najlepiej. 

2) Regularnie pozbywaj się zatwardzenia i unikaj ich powstawania 

3) Unikaj spożywania wyrobów mącznych (zwłaszcza z białej mąki i z dodatkiem białego cukru lub mięsa. Przy okazji wspomnę, że mięso najlepiej wykluczyć ze swojego menu wcale, zwłaszcza mięso tłuste. Nie należy jeść wiele różnorodnych dań jednocześnie (podczas jednego posiłku), bo to bardzo utrudnia trawienie. Z kolei resztki niestrawionego jedzenia przyczyniają się do wytworzenia się w ciele toksyn, gazów oraz wzdęć.

4) Od czasu do czasu stosuj regularne głodówki. 

Jeśli głodujecie kilka dni, to pamiętajcie o tym, że należy pamiętać o tym, aby powoli i w odpowiedni sposób rozpoczynać i kończyć głodówki. Długoterminowe, trwające kilka dni głodówki nie są mile widziane w Ajurwedzie (zwłaszcza jeśli chodzi o lekkie, powietrzne konstytucje ciała typu  vatta. Najlepiej głodować podczas jedenastego księżycowego dnia (ekadasi), czyli zaleca się przeprowadzanie dwóch, dwudziestoczterogodzinnych głodówek dwa razy w miesiącu. Prawie każdy człowiek jest w stanie powstrzymywać się od jedzenia raz w tygodniu. Jeśli odczuwacie duże trudności podczas głodówek, to można przez cały dzień spożywać tylko  kwaśne mleko lub pić soki. Ci, którzy od czasu do czasu głodują zazwyczaj są szczupli. Zresztą z duchowego punktu widzenia każdy taki post jest bardzo korzystny dla naszego rozwoju. Każda szanująca się religia zaleca stosowanie przeróżnych postów. 

5. Przyzwyczajaj  się do chodzenia z lekko wciągniętym brzuchem i jednocześnie dbaj o to, aby siedzieć i chodzić mając równy, wyprostowany kręgosłup. Właściwe ułożenie ciała przyczynia się do nieumyślnego wyprostowania ciała i na odwrót – garbienie się przyczynia się do wybrzuszania się jamy brzusznej.  

Polecam pewne bardzo efektywne i proste ćwiczenie, które można robić stojąc na przystanku autobusowym: na wdechu mocno wciągnijcie brzuch, liczcie do 5 lub 10, a następnie wypuśćcie powietrze wypuszczając brzuch. Kobiety, które chcą mieć ładną figurę powinny również napinać pośladki. 

6. Obowiązkowo od czasu do czasu dbaj o oczyszczanie organizmu, przede wszystkim mam na myśli układ trawienny. Kiedy po raz pierwszy wykonasz zabieg oczyszczania organizmu będziesz w szoku z powodu ilości obrzydlistwa, które opuści Twoje ciało. 

A przecież to wszystko przyczynia się do wybrzuszenia jamy brzusznej. Poza tym takie toksyczne materiały okazują niezmiernie niszczący wpływ na cały organizm (niedawno przeczytałem o tym, że uczeni angielscy zgadzają się, że 95% chorób jest wynikiem tego, że w żołądku człowieka zbiera się duża ilość toksyn i produktów rozkładu). Ajurweda ma bardzo podobny punkt widzenia. Co się stanie z waszym brzuchem, jeśli wypijecie dużą ilość wody w ciągu krótkiego okresu czasu? Oczywiście, że wasz brzuch będzie mocno nadęty. A teraz proszę sobie tylko wyobrazić, że wielu ludzi w wieku 40 lat noszą w sobie około 10 kilogramów mas kałowych…

7. Przebywaj na świeżym powietrzu tak często jak to możliwe – to bardzo wzmacnia ogień trawienia. Dobrym pomysłem jest lekki spacer od razu po spożyciu posiłku. Należy dbać o to, aby nie przesadzać z jedzeniem od razu po dłuższym spacerze, bo właśnie wtedy apetyt się wzmaga.

8. Przyzwyczajaj się do tego, że posiłki są spożywane w spokoju, bez pośpiechu i są to małe porcje. Gdy odżywiamy się rzadko i od razu spożywamy duże porcje, które pochłaniamy bardzo szybko, to takie zachowanie mocno rozciąga nasz żołądek, a co za tym idzie również i jamę brzuszną. Możecie dokonać pewnego eksperymentu – proszę powoli, w ciągu 20 minut zjeść kanapkę. Założę się, że będzie wam towarzyszyło odczucie sytości i lekkości jednocześnie. Następnego dnia zjedzcie 2-3 kanapki w ciągu 5-10 minut. Od razu poczujecie się tak, jakbyście połknęli kamień, jednak nie poczujecie sytości i zazwyczaj tak się dzieje, że człowiek, który tak się odżywia chce nadal kontynuować szybkie wrzucanie jedzenia do buzi. 

9. Ostatnia rada jest bardzo ważna – pamiętaj o ćwiczeniach fizycznych i porzuceniu siedzącego trybu życia. Bez tego trudno wyobrazić sobie szczupłą sylwetkę.

Jeśli chodzi o ćwiczenia fizyczne, po pierwsze – mam na myśli długi spacer, bieganie, pływanie, jazdę na rowerze itp. Należy pamiętać, że tłuszcz zaczyna się aktywnie rozszczepiać po około 35-40 minutach, a następnie, w tym samym czasie są spalane toksyny. Na przykład, gdy osoba z dużą ilością toksyn zaczyna dużo biegać, z reguły w pierwszych tygodniach ćwiczeń jest odczuwalny nieprzyjemny zapach ciał. Jednak jeśli taka osoba uparcie kontynuuje ćwiczenia, wtedy zapach ciała mija bez śladu po jakimś czasie.

Powolne ćwiczenia (!) ze statycznymi opóźnieniami są uważane za najlepsze, bo najbardziej wzmacniają one mięśnie brzucha. Na przykład, leżąc na plecach, powoli podnieś głowę i nogi do około 90 stopni, trzymaj ręce równolegle do ziemi; pozostań w tej pozycji tak długo, jak to możliwe i powoli powróć do pozycji wyjściowej. To ćwiczenie można wykonywać na przemian: podnosić tylko nogi lub tylko tułów.

Dla kobiet zaleca się również kręcenie obręczy. Jednak robiąc to wszystko, pamiętaj, że posiadanie płaskiego brzucha samo w sobie nie jest celem życia. Nie powinniśmy zbytnio się angażować w koncepcję cielesną, bo nie jesteśmy tym ciałem. Ciało zgnije w grobie może nawet szybciej, niż nam się wydaje. Wielu wzniesionych ludzi posiadało brzuszki, a nawet nadwagę, ale to nie przeszkodziło im osiągnąć stanu doskonałości.

 

Rami Bleckt 

(tekst źródłowy: http://bleckt.com/publication/advice/1574.html

Jeśli znalazłeś błąd w pisowni, powiadom nas, zaznaczając ten tekst i naciskając Ctrl+Enter.

Dodaj komentarz

avatar